Odwiedź stronę main

REZERWACJE:

Tel. +48664102030
+48 664 10 20 30
Tel. +48664102030
rezerwacje@goldencar.pl

Regulamin Najmu

Ogólne Warunki Umowy „OWU” 

OGÓLNE WARUNKI NAJMU (OWN) 

[w tym korzystania z serwisu www.goldencar.pl w celu zawarcia umowy najmu pojazdów] 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE 

1. Niniejszy Ogólne Warunki Najmu (zwane dalej „OWN”) określają szczegółowe warunki umów najmu pojazdów (dalej jako „Umowy”/”Umowa”), zawieranych przez Pentagon Strategy Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi („Wynajmujący”), 

przy ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 5/9, 91-348 Łódź, KRS 0000581241, NIP: 726-265-79-34, REGON: 362758699. Z Wynajmującym można szybko i efektywnie kontaktować się pod wskazanym numerem telefonu: +48 664 10 20 30 oraz przy wykorzystaniu poczty elektronicznej: kontakt@goldencar.pl. W przypadku kontaktu telefonicznego, koszty połączenia są zgodne z posiadaną taryfą, nie są jednak wyższe niż zwykłe koszty za wykonanie połączenia. Niniejsze OWN określają także zasady korzystania z portalu www.goldencar.pl w celu wynajęcia pojazdów, w szczególności OWN określają jakie środki techniczne składają się na zawarcie drogą elektroniczną umowy najmu pojazdu. Niniejsze OWN można pobrać ze strony internetowej pod adresem www.goldencar.pl. Na Umowę składają się OWN a także warunki wynikające z dokumentów wskazanych w pkt 2 poniżej, 

2. Najemcą jest osoba, która zawarła umowę najmu w sposób opisany w pkt II poniżej, wskazana na dokumencie oznaczonym jako „Umowa najmu”, której wzór stanowi załącznik nr 1 do OWN (w przypadku zawierania umowy w sposób tradycyjny tj. w lokalu Wynajmującego) a także na dokumencie: „Potwierdzenie Umowy zawartej na odległość”, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do OWN (w przypadku zawierania umów na odległość na stronie www Wyjmującego lub telefonicznie) oraz wskazana na protokole wydania pojazdu. Jeżeli z samochodu będzie korzystać Użytkownik niebędący Najemcą, to Najemca powinien go poinformować o zasadach korzystania z samochodu zgodnie z OWN, w tym o kwestiach związanych z ochroną danych osobowych i zbierania danych poprzez lokalizator GPS. 

3. OWN stosuje się do wszystkich umów najmu zawartych w sposób opisany w pkt II poniżej, od dnia 19 maja 2020 r., chyba, że warunki ustalone indywidualnie wskazują inaczej. 

4. Użytkownikiem pojazdu (tj. korzystać z pojazdu) może być sam Wynajmujący lub inna osoba wskazana w dokumencie „Umowa najmu” jako Użytkownik (w przypadku zawierania umowy w sposób tradycyjny) a także ustalona w czasie zawierania umowy na odległość i następnie wskazana na dokumencie: „Potwierdzenie Umowy zawartej na odległość” (w przypadku zawierania umów na odległość) oraz wskazana na protokole wydania pojazdu. 

5. Wynajmujący oddaje Najemcy do używania pojazd, którego kategorię ustalono w Umowie zawartej w sposób opisany w pkt II poniżej, a stan techniczny i konkretny model doprecyzowano na podstawie protokołu wydania pojazdu opisującego w szczególności: stan licznika przebiegu kilometrów oraz stan techniczny pojazdu w chwili zawarcia Umowy i wydania go Najemcy, oraz na dzień zwrotu pojazdu, ustalony komisyjnie przy udziale Wynajmującego i Najemcy, z zastrzeżeniem pkt 63. Wzór protokołu wydania pojazdu stanowi załącznik nr 3 do OWN. 

6. Najemca oświadcza, że zapoznał się ze stanem technicznym pojazdu i uznaje go za zdatny do umówionego użytku zgodnie z jego przeznaczeniem i właściwościami. Wskazane oświadczenie jest elementem protokołu wydania pojazdu. 

7. Najemcą samochodu może zostać: 

1.1. osoba fizyczna, która spełnia łącznie następujące warunki: 

1.1.1. ukończyła:  Wiek wymagany 18  lat

1.1.2. posiada ważny dowód osobisty/paszport oraz prawo jazdy: Staż kierowcy (uprawnienia) od 3  miesięcy

1.1.3. jest wpisana do CEIDG - jeżeli zawiera umowę najmu w zakresie swojej działalności gospodarczej (nie dotyczy konsumentów); 

1.2. osoba prawna (lub jednostka organizacyjna o której mowa w art. 331 KC), której reprezentant (Użytkownik) zawierający Umowę w imieniu tej osoby: 

1.1.1. przedstawi informację odpowiadającą aktualnemu odpisowi z Rejestru Przedsiębiorców oraz inny dowód swojego umocowania do zawarcia umowy najmu (np. pełnomocnictwo) - jeżeli umocowanie to nie wynika z odpisu KRS; 

1.1.2. ukończył: Wiek wymagany 18  lat

1.1.3. przedstawi ważny dowód osobisty/paszport oraz prawo jazdy: 

Staż kierowcy (uprawnienia) od 3  miesięcy

oraz inny dowód Użytkownika. Jeżeli Użytkownikiem ma być inna osoba niż sam Najemca, także Użytkownik musi spełniać wymogi wskazane w pkt 7.1.1.; 7.1.2. 

8. Najemca przejmuje pełną odpowiedzialność za wynajęty samochód, w tym za działania i zaniechania Użytkownika (jeżeli Użytkownikiem nie jest sam Najemca), do czasu odebrania samochodu przez Wynajmującego, na podstawie protokołu odbiorczego podpisanego przez Najemcę (lub w jego imieniu umocowanego Użytkownika) i Wynajmującego, z zastrzeżeniem pkt 63. 

9. Odebrać pojazd i podpisać protokół wydania pojazdu może sam Najemca lub umocowany Użytkownik. Wydający pojazd, może uzależnić jego wydanie od udokumentowania pełnomocnictwa Najemcy udzielonego Użytkownikowi a także od udokumentowania realizacji wymogów wskazanych w pkt 7 (poprzez okazanie przedstawionych tam dokumentów). Podanie danych wskazanych na dokumencie: „Umowa najmu”(w przypadku zawierania umowy w sposób tradycyjny) a także na dokumencie: „Potwierdzenie Umowy zawartej na odległość”(w przypadku zawierania umów na odległość) oraz na protokole wydania pojazdu (zarówno w przypadku umów zawieranych tradycyjnie jak i na odległość) jest dobrowolne, ale niezbędne do wydania pojazdu. W przypadku braku ich podania lub nie okazania dokumentów potwierdzających ich prawdziwość, Wynajmujący może wstrzymać się z wydaniem pojazdu. 

10. Postanowień OWN mówiących o poczcie elektronicznej lub adresie e-mail nie stosuje się w przypadku Najemcy lub innej osoby nieposiadającej adresu e-mail. Wysyłka informacji lub dokumentów nastąpi wówczas pocztą tradycyjną i/lub na telefon (w formie MMS, przez komunikator internetowy, itp.) 

II. SPOSOBY ZAWARCIA UMOWY I PRZEDŁUŻANIE OKRESU KORZYSTANIA Z SAMOCHODU 

1. Umowa może być zawarta on-line (na stronie www.goldencar.pl), drogą telefoniczną albo tradycyjnie w lokalu Wynajmującego. 

Umowy zawierane on-line

2. Możliwość zawarcia Umowy on-line (drogą elektroniczną) stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, dalej „uśude”(Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). 

3. Usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na umożliwieniu zawarcia Umowy na stronie www.goldencar.pl, ma charakter nieodpłatny. Korzystanie z tej usługi on-line zaczyna się w momencie rozpoczęcia procesu wypełnienia formularza interaktywnego na www.goldencar.pl. 

4. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z formularza zamówienia umowy on-line i współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) przeglądarka internetowa; (3) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript. 

5. Reklamacje związane z działaniem formularza zamówienia dostępnego na www.goldencar.pl można składać: 1.1. pisemnie na adres: ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 5/9, 91-348 Łódź 

1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@goldencar.pl Reklamacje odnośnie samego korzystania z samochodu lub realizacji innych elementów Umowy uregulowano odrębnie –zob. poniżej. 

6. Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację–ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. 

7. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Wynajmującego następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Odpowiedź na reklamację Wynajmujący przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku. 

8. Na proces zawierania Umowy online (przy wykorzystaniu formularza na stronie www.goldencar.pl) składają się następujące czynności: 

1.1. wprowadzenie danych niezbędnych do wyszukania oferty: miejsce wydania (odbioru) i zwrotu pojazdu (spośród dostępnych oddziałów w Polsce), data i godzina wydania i zwrotu pojazdu, wiek Użytkownika (kierowcy); 

1.2. określenie wysokości czynszu za wynajem (w tym łącznej wielkości kosztów), wybór segmentu pojazdu z akceptowaną wysokością czynszu; 

1.3. wybór pakietu określającego zakres odpowiedzialności za korzystanie z samochodu (zob. pkt VI poniżej); 1.4. wybór wyposażenia dodatkowego np. fotelik, nawigacja, wyjazd za granicę, itp 

1.5. podanie danych niezbędnych do zawarcia umowy (Najemcy / Użytkownika): 

1.1.1. osoba fizyczna: imię, nazwisko, telefon, email; 

1.1.2. firma: imię, nazwisko reprezentanta, telefon, email + nazwa firmy,nip, adres; 

1.6. złożenie wymaganych i opcjonalnych oświadczeń woli i wiedzy w formie zaznaczenia checkboxa; 1.7. zaznaczenie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”– (jest to moment zawarcia umowy); 1.8. potwierdzenie zawarcia Umowy (potwierdzenie przesyłane jest na podany adres e-mail); 1.9. płatność. 

9. Najemca otrzymuje potwierdzenie zawarcia Umowy w formie wiadomości e-mail na podany adres, obejmujące specyfikację wynajmowanego samochodu (jego kategorię) a także łączną kwotę do zapłaty (czynsz oraz koszty ustalone w czasie zawierania Umowy) wraz z niniejszymi OWN. Brak dokonania płatności (w terminie 24 godzin od zawarcia Umowy) może prowadzić do anulowania zamówienia. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (anulowaniu) Wynajmujący przesyła na podany przez Najemcę (w czasie zawierania Umowy) adres e-mail. 

10. W toku zawierania umowy on-line ustalane są elementy Umowy (zakres danych odpowiada zakresowi, który wynika z załącznika nr 2 do OWN). Natomiast przy wydaniu pojazdu uzupełniany są dokumenty: Potwierdzenie Umowy zawartej na odległość (precyzuje parametry konkretnego samochodu, mieszczące się w ustalonej on-line kategorii) oraz protokół wydania pojazdu.

11. Informujemy, że zgodnie z treści art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość́nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: m.in. najmu samochodów, jeżeli w umowie oznaczono dzień́ lub okres świadczenia usługi. 

Umowy zawierane telefonicznie 

12. W celu zawarcia Umowy drogą telefoniczną podejmuje się następujące czynności: 

1.1. Najemca podaje Wynajmującemu informacje niezbędne do ustalenia oferty, odpowiadając na pytania dotyczące w szczególności: 

1.1.1. nazwy/segmentu auta, 

1.1.2. okresu najmu, 

1.1.3. miejsce odbioru pojazdu, 

1.1.4. całości kosztów, które należy uiścić, aby móc korzystać z pojazdu (czynsz oraz dodatkowe koszty); 1.1.5. danych Najemcy oraz Użytkownika; 

1.1.6. adresu e-mail, na który zostanie przesłane potwierdzenie oferty. 

1.2. Na podany adres e-mail zostanie wysłane podsumowanie wybranej oferty wraz z OWN. 

13. Brak dokonania płatności (w terminie 24h od zawarcia Umowy) może prowadzić do anulowania zamówienia (odstąpienia od Umowy). Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Wynajmujący przesyła na adres e-mail podany w czasie rozmowy telefonicznej. 

14. W toku zawierania Umowy drogą telefoniczną ustalane są elementy Umowy najmu w zakresie w jakim to zostało wskazane w załączniku nr 2 do OWN. Natomiast przy wydaniu pojazdu uzupełniany są dokumenty: Potwierdzenie Umowy zawartej na odległość (precyzuje parametry konkretnego samochodu, mieszczące się w ustalonej on-line kategorii) oraz protokół wydania samochodu. 

15. Informujemy, że zgodnie z treści art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość́nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: m.in. najmu pojazdów, jeżeli w umowie oznaczono dzień́ lub okres świadczenia usługi. 

16. W przypadku kontaktu telefonicznego, koszty połączenia są zgodne z posiadaną taryfą, nie są jednak wyższe niż zwykłe koszty za wykonanie połączenia. 

Umowa zawierana tradycyjnie w lokalu Wynajmującego 

17. Do zawarcia Umowy w lokalu Wynajmującego dochodzi przez złożenie zgodnych oświadczeń woli stron, po uprzednim zapoznaniu się Najemcy z niniejszymi OWN. 

18. Najemca (lub umocowany przez niego Użytkownik) przedstawia oczekiwania co do przedmiotu Umowy najmu. 19. Wynajmujący składa Najemcy ofertę. 

20. Po przyjęciu oferty przez Najemcę, Wynajmujący sporządza dokument „Umowy najmu”, który następnie strony podpisują. Przed zawarciem Umowy doręczane są OWN, które staje się jej częścią. 

21. Najemca dokonuje zapłaty kaucji oraz czynszu najmu za ustalony okres z góry, przed wydaniem pojazdu, 

22.Brak dokonania płatności (w terminie 24 godzin od zawarcia Umowy) może prowadzić do anulowania zamówienia (odstąpienia od Umowy). Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Wynajmujący przesyła na podany (w czasie zawierania Umowy) adres e-mail. 

23. Najemca może dokonać zapłaty bezgotówkowo lub częściowo bezgotówkowo. 

Przedłużenie okresu Umowy 

24. W przypadku chęci przedłużenia okresu korzystania z pojazdu, ustalonego w toku zawierania Umowy (w trybach wskazanych powyżej) odpowiednio stosuje się postanowienia dotyczące telefonicznego zawierania umowy. W związku z tym należy skontaktować się telefonicznie na numer: +48 664 10 20 30 lub mailowo na adres Wynajmującego: rezerwacje@goldencar.pl. W tym przypadku należy dokonać ustalonej opłaty w terminie podanym przez Wynajmującego podczas rozmowy. W przypadku opóźnienia w zwrocie pojazdu Wynajmujący uprawniony jest do zablokowania zapłonu pojazdu przy użyciu systemu antykradzieżowego oraz odholowanie pojazdu na koszt Najemcy oraz w przypadku opóźnienia w zwrocie Przedmiotu umowy, bez uprzedniego powidomienia wynajmującego o przedłużeniu umowy najmu, Wynajmujący upoważniony jest do zawiadomienia Policji. Wszelkie koszty związane z zawiadomieniem, a następnie postępowaniem w tej sprawie ponosi Najemca. 

Zlecenie złożone przez Assistance/Zakład ubezpieczeń 

25. Jeśli zlecającym najem jest firma świadcząca usługi Assistance/Ubezpieczyciel, czynsz najmu za wskazany w Umowie najmu okres najmu płaci zlecający najem. Obejmuje to także dodatkowe opłaty ustalone w momencie zawarcia Umowy najmu. Tego typu umowy zawierane są wyłącznie w lokalu Wynajmującego. W dalszym ciągu jednak Najemcą jest osoba wskazana jako Najemca w toku zawierania Umowy (pkt II powyżej). Wszelkie pozostałe opłaty wynikające z zawartej Umowy najmu, a nie wskazane na dokumencie „Umowa najmu” (zob. załącznik nr 1 poniżej), w tym w szczególności czynsz najmu naliczany w przypadku przedłużenia okresu najmu pokrywa Najemca, chyba, że Najemca ustali z Assistance/Ubezpieczycielem, że pokryje on czynsz i inne opłaty za dalszy okres a Assistance/Ubezpieczyciel taką informację(zgodę) przekaże do Wynajmującego. Przedłużenie Umowy następuje w trybie wskazanym w pkt II powyżej, a z wnioskiem o przedłużenie występuje Najemca. W toku rozmowy telefonicznej w celu przedłużenia takiej Umowy Najemca zobowiązany jest wskazać, czy ustalił z Ubezpieczycielem/Assistance warunki przedłużenia umowy oraz dowód na te ustalenia, chyba, że Ubezpieczyciel/Assistance przekazał już tę informację Wynajmującemu. 

26. Jeśli do zapłaty czynszu za najem pojazdu na podstawie umowy odrębnej od Umowy najmu zobowiązany jest Assistance/Ubezpieczyciel, a Najemca pomimo upływu okresu najmu nie zwraca pojazdu ani nie przedłuża Umowy (w trybie opisanym w pkt II powyżej), obowiązek zapłaty czynszu za każdą dodatkową dobę po upływie uzgodnionego okresu najmu obciąża Najemcę, zgodnie z aktualnym cennikiem Wynajmującego. Cenę oraz możliwości przedłużenia ustala się zgodnie z punktem 34 OWN. W przypadku gdy Assistance/Ubezpieczyciel nie jest zobowiązany do zapłaty całości albo części kwoty podatku VAT od czynszu najmu, obowiązek zapłaty tej kwoty obciąża Najemcę. 

Płatność on-line 

27. Płatność online odbywa się za pośrednictwem internetowego serwisu płatności o nazwie: “Stripe”, „Tpay” lub “Przelewy24”. W celu dokonania płatności Najemca po kliknięciu w odpowiedni link kierowany jest do w/w systemu płatności. 

III. ZASADY UŻYWANIA POJAZDÓW 

1. Wynajmujący zobowiązany jest do przekazania Najemcy pojazdu wolnego od usterek wpływających na użyteczność pojazdu. Wynajmujący nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne elementów samochodu, powstałe w wyniku niespełnienia przez Najemcę swoich obowiązków wynikających z OWN. 

2. Najemca wynajmuje samochód na czas określony w toku zawierania umowy w trybach opisanych w pkt II OWN. 

3. Bieg okresu najmu rozpoczyna się i kończy zgodnie z datami określonymi w umowie, w przypadku niezgodności w/w dat z protokołem wydania pojazdu, za czas trwania najmu uważa się daty faktycznego odbioru oraz zdania wskazane w protokole wydania pojazdu. 

4. W czasie użytkowania Użytkownik zobowiązany jest do: 

1.1. Posiadania przy sobie ważnych dokumentów wymaganych przez kontrolę ruchu drogowego (ważne i honorowane na terytorium RP prawo jazdy, dowód rejestracyjny, polisa OC, dokument potwierdzający najem samochodu); 

1.2. Zabezpieczenia pojazdu i wyposażenia przed kradzieżą (każdorazowe zamykanie samochodu, staranne zabezpieczenie poza pojazdem dokumentów i kluczyków, a także pozostawianiu pojazdu na parkingu strzeżonym/posesji zamykanej). 

1.3. Wykonywania własnym kosztem i staraniem obsługi codziennej samochodu (sprawdzanie i uzupełnianie oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, płynu do spryskiwaczy, sprawdzanie stanu oraz ciśnienia w oponach, a także prawidłowego działania świateł). Dbać o stan techniczny, dokonywać obsługi codziennej i w razie potrzeby uzupełniać paliwo, AdBlue, oleje, płyny, żarówki, ciśnienie w oponach, jak również dokonywać napraw 

uszkodzonych kół, itp., na koszt leżący po stronie bezpośredniego użytkownika pojazdu, 

1.4. Stosowania w samochodach rodzaju paliwa zgodnie ze specyfikacją silnika, podaną w dowodzie rejestracyjnym w rubryce P3. 

1.5. Utrzymywaniu pojazdu w należytej czystości a także korzystania z pojazdu z zgodnie z zasadami prawidłowej eksploatacji. 

1.6. Nie pozostawiać dokumentów w pojeździe,

1.7. Zapoznać się z terminem ważności polisy ubezpieczeniowej dołączonej do dowodu rejestracyjnego pojazdu i w razie konieczności odpowiednio wcześniej, żądać od Wynajmującego jej aktualizacji, 

1.8. Korzystać z pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i zasadami prawidłowej eksploatacji, oraz warunkami zawartej umowy, 

1.9. Stawiać się w najbliższym oddziale firmy na serwisy planowe w tym wymianę opon, oleju, klocków. Potrzebę wykonania serwisu sygnalizować z odpowiednim wyprzedzeniem i natychmiast po wykryciu usterki. 

5. Najemca zobowiązany jest do zachowania wszystkich oznaczeń firmowych Wynajmującego na wynajętym samochodzie. Usunięcie lub zasłonięcie oznaczeń firmowych Wynajmującego możliwe jest tylko po uzyskaniu każdorazowo uprzedniej zgody Wynajmującego. Zgoda, o której mowa w niniejszym punkcie może zostać udzielona pisemnie lub drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na wskazany przez Najemcę adres poczty elektronicznej. 

6. W trakcie trwania najmu zabrania się w szczególności: 

1.1. holowania innych pojazdów wynajmowanym samochodem; 

1.2. przekraczania dopuszczalnej ładowności; 

1.3. palenia tytoniu w samochodzie; 

1.4. dokonywania w wynajętym samochodzie przeróbek, napraw czy innych zmian sprzecznych z jego właściwościami i przeznaczeniem bez zgody Wynajmującego, a w razie awarii niezwłocznie go powiadomić; 

1.5. przewożenia wewnątrz pojazdu zwierząt. 

1.6. nie myć pojazdu w myjniach mechanicznych, nie czyścić i nie nabłyszczać kokpitu środkami chemicznymi, itp., 

W przypadku naruszenia postanowień niniejszego punktu Najemca będzie zobowiązany do zapłaty opłaty dodatkowej przewidzianej w cenniku (pkt VII poniżej). 

7. Przemieszczanie się wynajętego pojazdu poza granicę RP jest dopuszczalne, pod warunkiem uprzedniego wyrażenia zgody przez Wynajmującego oraz po uiszczeniu dodatkowej opłaty przewidzianej w cenniku Wynajmującego (pkt VII OWN), z zastrzeżeniem postanowień pkt 8 poniżej. Naruszenie niniejszego postanowienia zagrożone jest opłatą dodatkową określoną w cenniku (pkt VII OWN). W przypadku wyrażenia zgody, Wynajmujący zapewnia zgodność dokumentów wydanych Najemcy z ogólnymi przepisami dotyczącymi poruszania się pojazdem na obszarze Unii Europejskiej. W pozostałym zakresie, w szczególności w przypadku istnienia dalej idących wymogów krajowych lub lokalnych, np. związanych z długością pobytu, za spełnienie tych wymogów odpowiada Najemca. W przypadku konieczności dostarczenia przez Wynajmującego dodatkowych dokumentów, ich koszt ponosi Najemca. 

8. Niedopuszczalne jest przemieszczanie się wynajętego pojazdu poza granicę RP – Obwód Kaliningradzki, Litwa, Białoruś, Ukraina oraz pozostałych krajów spoza Unii Europejskiej. Naruszenie niniejszego postanowienia zagrożone jest opłatą dodatkową określoną w cenniku (pkt VII OWN). W przypadku naruszenia przez Najemcę powyższego zakazu, Wynajmujący uprawniony jest wypowiedzieć najem bez zachowania okresów wypowiedzenia, bez uprzedniego wezwania, z zastrzeżeniem prawa do obciążenia Najemcy odsetkami ustawowymi oraz opłatami dodatkowymi przewidzianymi w Cenniku opłat dodatkowych (pkt VII). 

9. 1.1. Najemca pokrywa w pełnej wysokości wszystkie mandaty, kary administracyjne, opłaty za parkowanie, opłaty związane z przejazdem po drogach płatnych, opłaty za wjazd do miast, powstałe w związku z 

niezgodnym z obowiązującymi przepisami użytkowaniem pojazdu. 

1.2.Obsługa każdego zapytania ze strony organów administracji publicznej lub obciążenie Wynajmującego opłatą z tego tytułu przez właściciela Pojazdu, skutkuje nałożeniem na Najemcę dodatkowej opłaty określonej 

w cenniku (pkt VII OWN). 

1.3. Brak terminowej regulacji zobowiązań wskazanych w podpunkcie pierwszym niniejszego punktu, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu, skutkuje obciążeniem Najemcy całością zobowiązania publicznoprawnego 

oraz dodatkową opłatą. 

10. Najemca przyjmuje do wiadomości konieczność wykonania we własnym zakresie przeglądu okresowego wynikającego ze wskazań licznika kilometrów, wskazań wyświetlanych przez system pojazdu lub instrukcjami otrzymanymi przez pracownika Wynajmującego. Do obowiązków Najemcy należy respektowanie wskazań wyświetlanych przez system pojazdu, takich jak: kontrolowanie interwałów przeglądowych, umówienie się i podstawienie pojazdu do dowolnego autoryzowanego serwisu producenta oraz poinformowanie Wynajmującego o wybranym serwisie i terminie przeglądu na adres serwis@goldencar.pl lub telefonicznie pod nr tel. +48 664 10 20 30. Przekroczenie terminu przeglądu, a także utrata gwarancji na pojazd z winy Najemcy lub osoby kierującej pojazdem skutkuje nałożeniem na Najemcę dodatkowej opłaty określonej w cenniku (pkt VII OWN). Koszt przeglądu jest refundowany przez Najemcę. W przypadku konieczności wykonania przeglądu poza terenem Polski refundowany jest uśredniony koszt przeglądu na terenie Polski. 

11. W przypadku długoterminowych umów najmu pojazdów, Najemca przyjmuje do wiadomości konieczność zmiany przedmiotu najmu na inny pojazd tej samej klasy, w związku z wycofaniem pojazdu stanowiącego przedmiot długoterminowej umowny najmu z floty pojazdów Wynajmującego. Zmiana przedmiotu najmu odbędzie się po uprzednim poinformowaniu Najemcy, w miejscu i czasie uprzednio ustalonym z Najemcą i wymaga zawarcia przez Strony aneksu do umowy najmu pojazdu. W przypadku, gdy Najemca odmawia wydania pojazdu stanowiącego przedmiot długoterminowej umowy najmu pojazdu i zawarcia aneksu do umowy najmu w związku ze zmianą przedmiotu najmu, Wynajmujący uprawniony jest wypowiedzieć najem bez zachowania okresów wypowiedzenia, bez uprzedniego wezwania. 

12. Limity kilometrów, są zależne od stawki najmu i czasu trwania umowy najmu.

13. Limity kilometrów przy umowach powyżej 30 dni mogą być ustalane indywidualnie. Za przekroczenia limitów są dopłaty i rozliczane w cyklu miesięcznym. 

Dopłata do km po przekroczeniu limitów.

14. W przypadku uszkodzenia pojazdu (bez naruszenia pozostałych punktów regulaminu) ponieść koszty udziału własnego w szkodzie.


za każdą ze szkód (nie dotyczy szkód zlikwidowanych z OC sprawcy lub na ubezpieczonym parkingu strzeżonym lub takich w których najemca bezspornie wykaże, że nie miał żadnego wpływu na okoliczności ich powstania) Najemca zobowiązuje się zgłaszać każdą ze szkód z osobna, od razu po jej wystąpieniu. 

IV. OPŁATY 

1. Czynsz najmu pojazdu ustalany jest w toku zawierania Umowy stosownie do pkt II powyżej. Odpowiednio ustalana jest wysokość czynszu najmu w przypadku przedłużania okresu najmu (pkt II powyżej). Obejmuje to także koszty/opłaty za dodatkowe usługi ustalane w czasie zawierania Umowy. Najemca zawsze otrzymuje informacje o sumie (całość do zapłaty: czynsz + dodatkowe opłaty) i składowych tego wynagrodzenia. 

2. Dodatkowe koszty związane między innymi z: podstawieniem i zwrotem pojazdu w inne miejsce niż miejsce zawarcia umowy, kosztami uzupełnienia paliwa, obsługą poza godzinami ustala się na podstawie cennika z pkt VII OWN, dostępnego także w biurze Wynajmującego i na stronie: www.goldencar.pl. W przypadku wyrządzenia szkody przez Najemcę (lub Użytkownika) przekraczającą wysokość opłat wskazanych w pkt VII OWN (tj. gdy taka opłata dotyczy szkody wynikającej z naruszeniem Umowy), Wynajmujący może dochodzić (na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego) tej kwoty. W przypadku kontaktu z Wynajmującym należy każdorazowo zweryfikować na stronie www.goldencar.pl godziny pracy oddziału Wynajmującego. Standardowo jest to 8-18 w dni robocze, 9-14 w sobotę ale te godziny mogą się różnić. 

3. Tytułem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń mogących wyniknąć na tle realizacji niniejszej Umowy (powstałych w toku jej realizacji), Najemca zobowiązuje się wpłacić Wynajmującemu kaucję gwarancyjną (depozyt), której wysokość ustalana jest przed zawarciem umowy i następnie w potwierdzeniu Umowy na trwałym nośniku. 

4. Za wpłatę kaucji opisanej powyżej uważa się również zablokowanie środków na karcie kredytowej Najemcy, po uzyskaniu jego pisemnej zgody (podpis autoryzacji). Najemca wyraża zgodę na przeprowadzanie przez Wynajmującego operacji odnawiania pre-autoryzacji kwoty ustalonej kaucji widniejącej na umowie do chwili zwrotu samochodu bez fizycznego udziału karty płatniczej. 

5. Wynajmujący przejmuje w całości lub w części kwotę ustalonej kaucji, bez fizycznego udziału karty płatniczej, w przypadku naruszenia niniejszych OWN przez Najemcę lub osoby upoważnione, w tym w przypadku braku zapłaty naliczonych opłat (wskazanych w pkt VII). Najemca wyraża zgodę na potrącenie z kaucji wierzytelności przysługujących Wynajmującemu od Najemcy, w tym innych wierzytelności nieobjętych niniejszą umową. 

6. Zwrot kaucji nie oznacza zrzeczenia się przez Wynajmującego przysługujących mu w stosunku do Najemcy roszczeń powstałych na tle realizacji Umowy. 

7. Czynsz najmu (za okres najmu ustalony w toku zawierania Umowy) naliczany jest za dzień. Opóźnienie w zwrocie samochodu do jednej godziny nie powoduje naliczenia płatności za kolejny dzień. Pełny czynsz obowiązuje także wówczas, gdy standardowy czas pracy nie zostaje w pełni wykorzystany. Wynajmujący nie zwraca pieniędzy za wcześniejszy zwrot pojazdu. W przypadku uszkodzenia pojazdu z winy Najemcy, Najemca zobowiązany będzie do płacenia czynszu do czasu zakończenia postępowania związanego z likwidacją szkody. 

8. Czynsz najmu pobierany jest z góry w kwocie ustalonej w toku zawarcia Umowy najmu. Stawki czynszu nie zawierają ceny paliwa, transportu, mycia itp. 

9. W przypadku braku zapłaty wymagalnych należności Wynajmującego, w szczególności w postaci czynszu najmu w wypadku przedłużenia Umowy najmu (w trybie opisanym w pkt II powyżej) lub opłat dodatkowych (zob. tabela pkt VII), 

których termin zapłaty został przekroczony o co najmniej 30 dni, Wynajmujący wezwie Najemcę na piśmie do zapłaty powyższych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, a w przypadku bezskutecznego upływu ww. terminu, Wynajmujący uprawniony jest wszcząć procedurę celem uzyskania wpisu Najemcy w Krajowym Rejestrze Długów BIG S.A. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym zawiera ostrzeżenie o zamiarze przekazania danych Najemcy do Krajowego Rejestru Dłużników BIG S.A. Wezwanie do zapłaty, o którym mowa powyżej skierowane do konsumentów zostanie przesłane listem poleconym lub doręczone do rąk własnych. Najemca posiadający status przedsiębiorcy wyraża zgodę, aby kierowana do niego korespondencja, w szczególności obejmująca wezwanie do zapłaty, o którym mowa powyżej, odbywała się w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany w umowie. Najemca posiadający status przedsiębiorcy zobowiązuje się poinformować Wynajmującego o każdej zmianie adresu poczty elektronicznej w formie pisemnej lub elektronicznej. Korespondencję wysłaną na wskazany adres e-mail Najemcy uznaje się za skutecznie doręczoną, o ile Najemca nie poinformował Wynajmującego, w formie przewidzianej powyżej, o zmianie dotychczas wskazanego adresu e-mail. 

10. W przypadku zwłoki z zapłatą opłat dodatkowych (zob. tabela pkt VII) lub w przypadku braku zapłaty czynszu w przypadku przedłużenia Umowy najmu (w trybie opisanym w pkt II powyżej) po bezskutecznym wezwaniu Najemcy do zapłaty, Wynajmujący może wypowiedzieć najem bez zachowania okresów wypowiedzenia, z zastrzeżeniem prawa do obciążenia Najemcy odsetkami ustawowymi oraz opłatami dodatkowymi przewidzianymi w Cenniku opłat dodatkowych (pkt VII). 

11. Pojazd posiada zamontowane urządzenie uniemożliwiające uruchomienie silnika pojazdu. W przypadku braku terminowej zapłaty czynszu najmu lub innych opłat wynikających z Umowy, Wynajmujący po bezskutecznym wezwaniu Najemcy do zapłaty uprawniony jest do zablokowania pojazdu, pod warunkiem zapewnienia środków bezpieczeństwa. Wynajmujący uruchomi pojazd niezwłocznie po zaksięgowaniu należnej wpłaty. Za okres unieruchomienia pojazdu Wynajmujący zachowuje prawo do czynszu najmu. 

11 a. w przypadku opóźnienia w zapłacie którejkolwiek z opłat, w szczególności w przypadku braku zapłaty z góry za kolejny okres najmu, Najemca lub Użytkownik zobowiązuje się zapłacić ustawowe odsetki maksymalne za opóźnienie, a Wynajmujący może odciąć zapłon w samochodzie bez uprzedzenia. 

11 b. w przypadku gdy Najemca lub Użytkownik zawarł z Wynajmującym więcej niż jedną umowę najmu, opóźnienie w zapłacie którejkolwiek z opłat upoważnia Wynajmującego do odcięcia zapłonu we wszystkich wynajmowanych autach.

11 c. jeżeli zaległe opłaty wpłyną na konto Wynajmującego w ciągu 24h lub w wyznaczonym przez Wynajmującego dodatkowym terminie, zapłon zostanie przywrócony. W pozostałych przypadkach umowa najmu zostaje automatycznie rozwiązana, a Najemca i Użytkownik zobowiązani są do natychmiastowego zwrotu pojazdu. Wynajmujący ma prawo do żądania zapłaty odszkodowania z tytułu rozwiązania umowy w wysokości 100 PLN za każdą dobę skrócenia okresu najmu. 

12. Brak przedłużenia okresu najmu (w trybie opisanym w pkt II) a jednoczesny brak zwrotu pojazdu oznacza, że Wynajmującemu przysługuje Wynagrodzenie za bezumowne korzystanie pojazdu, które wyniesie 2-krotność stawki dziennej czynszu najmu, za każdą rozpoczęty dzień wynajmu i jest uzależnione od grupy wynajmowanego pojazdu. 

13. Opłaty na podstawie Umowy najmu (w tym czynsz najmu) pobierane są z góry, w Złotych Polskich (PLN), według stawki obowiązującej w dniu złożenia rezerwacji. Wszystkie ceny i opłaty wskazane w Umowie, w tym wymienione w oraz na stronie internetowej www.goldencar.pl są cenami brutto, chyba że w Umowie lub umowie ramowej wskazano inaczej. 

14. Opłaty dodatkowe, które nie zostały ustalone w momencie zawierania lub przedłużania Umowy w trybie z pkt II OWN (a wymienione w pkt VII) będą wskazane na fakturze doręczonej w momencie zwrotu pojazdu lub niezwłocznie po tej dacie z terminem zapłaty nie mniejszym niż 7 dni. 

15. W pojeździe zamontowany jest nadajnik GPS. Wynajmujący zbiera informacje z tego nadajnika w sposób zautomatyzowany i ciągły ale będzie wykorzystywał te informacje, w tym analizował, tylko w przypadku naruszenia Umowy (w tym OWN) przez Najemcę lub reklamacji zgłoszonej przez Najemcę np. poprzez brak zwrotu pojazdu. 

16. W przypadku umowy najmu długoterminowego strony określają w umowie miesięczny limit przebiegu pojazdu. Podwyższenie limitu jest możliwe za zgodą Wynajmującego i po uiszczeniu dodatkowej opłaty określonej w cenniku. W przypadku przekroczenia limitu Najemca jest zobowiązany zapłacić Wynajmującemu opłatę dodatkową w wysokości określonej w cenniku za każdy przekroczony kilometr. Strony dopuszczają także możliwość pobrania przez Wynajmującego od Najemcy kaucji na poczet opłat dodatkowych związanych z przekroczonym limitem kilometrów, który odpowiadać będzie iloczynowi miesięcy pozostałych do zakończenia umowy najmu i wartości uśrednionej miesięcznej dodatkowej opłaty z tytułu przekroczonego limitu kilometrów. 

17. Najemca ponieść wszelkie koszty powstałe w wyniku eksploatacji najmowanego pojazdu pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, udostępnienia pojazdu osobom trzecim, postoju w strefach płatnych lub niedozwolonych itp 

18. Najemca pokryje w całości zmniejszenie odszkodowania, jeżeli przy badaniu okoliczności szkody zostanie stwierdzone, że kierujący przekroczył dopuszczalną na danym terenie prędkość, 

19. W przypadku kradzieży lub przywłaszczenia pojazdu wraz z dokumentami lub z kluczami, najemca pokryje koszty jego utraty w całości, dotyczy to również przypadków gdy klient miał zgodę na podnajem pojazdu. Polisa AC wynajmującego nie obejmuje przywłaszczenia. Podnajem, nawet w przypadku uzyskania naszej zgody, odbywa się na ryzyko i odpowiedzialność Najemcy, z którym mamy umowę. 

V. ZWROT LUB WYMIANA POJAZDÓW 

1. Najemca, po zakończeniu umowy najmu, zobowiązany jest zwrócić samochód wraz z kompletem kluczyków i dokumentów. Zwrot pojazdu w innym miejscu może nastąpić po uzgodnieniu z Wynajmującym czasu i miejsca zwrotu oraz uiszczeniu opłaty należnej Wynajmującemu w związku z takim zwrotem (zob. tabelę z pkt VII poniżej). W wypadku opóźnienia w zwrocie samochodu bez zgody Wynajmującego, Wynajmujący upoważniony jest do odbioru samochodu z każdego miejsca oraz do obciążenia Najemcy pełnymi kosztami związanymi z odbiorem samochodu (według tabeli z pkt VII poniżej). W przypadku odbioru pojazdu z zagranicy z przyczyny leżącej po stronie Najemcy, opłata stanowi iloczyn liczby km (w obie strony) pomiędzy miejscem odbioru a oddziałem Wynajmującego oraz stawki określonej w pkt VII. 

2. Najemca odbiera samochód czysty zewnętrznie i wewnętrznie sprawny technicznie zgodnie protokołem wydania i zobowiązuje się do zwrotu pojazdu w stanie nieuszkodzonym ponad normalne zużycie będące wynikiem prawidłowej eksploatacji pojazdu. Ewentualne uszkodzenia lub zabrudzenia będą usuwane na koszt Najemcy (według opłat z tabeli z pkt VII poniżej). 

3. Zwrot samochodu oraz kluczyków od samochodu i dokumentów samochodu może nastąpić tylko w punkcie Wynajmującego w miejscowości wskazanej w umowie najmu i na rzecz przedstawiciela Wynajmującego, z zastrzeżeniem pkt III - podpkt. 11. Zabronione jest przekazywanie kluczyków od samochodu oraz dokumentów samochodu osobom nieuprawnionym. Zwrot samochodu powinien być potwierdzony protokołem odbioru podpisanym przez przedstawiciela Wynajmującego oraz Najemcę (lub upoważnionego Użytkownika). Jeżeli Najemca uchyla się od udziału w odbiorze samochodu lub podpisaniu protokołu odbioru, pozostawia samochód w miejscu, w którym nie ma przedstawiciela Wynajmującego (np. w serwisie) albo jest nieobecny w umówionym miejscu i terminie zwrotu samochodu, Wynajmujący może dokonać odbioru samochodu jednostronnie, podpisując protokół odbioru.

4. Najemca jest zobowiązany do zwrotu pojazdu z taką samą ilością paliwa, jaką otrzymał przy odbiorze samochodu. W przypadku naruszenia w/w zobowiązania Wynajmujący obciąży Najemcę dodatkową opłatą zgodnie z cennikiem z pkt VII. 

5. W razie uszkodzenia pojazdu, wypadku, kradzieży pojazdu, uszkodzenia samochodu w wyniku włamania lub innego czynu zabronionego Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Wynajmującemu oraz najbliższej jednostce policji. Najemca zobowiązany jest uzyskać i przedstawić Wynajmującemu poświadczenie od Policji przyjęcia zgłoszenia. Zgłoszenie w/w zdarzeń Policji nie jest równoznaczne ze zwolnieniem się klienta z odpowiedzialności z nich wynikającej. Jednocześnie, w wypadku wystąpienia wymienionych w tym punkcie szkód, niezgłoszonych Policji, ich likwidacja nastąpi na koszt Najemcy. 

6. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w pojeździe i znajdujące się w nim w chwili zwrotu pojazdu, a stanowiące własność Najemcy lub osób trzecich. 

VI. UBEZPIECZENIE POJAZDÓW I ODPOWIEDZIALNOŚĆ NAJEMCY 

1. Pojazd posiada ubezpieczenie OC i AC ograniczające odpowiedzialność (z zastrzeżeniem postanowień niniejszego OWN) Najemcy (osoby kierującej pojazdem) w przypadku kolizji i kradzieży z wyjątkiem: 

1.1. umyślnego uszkodzenia pojazdu; 

1.2. uszkodzenia podczas prowadzenia w stanie po spożyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwym, po spożyciu narkotyków lub środków psychotropowych oraz/lub bez ważnego na terytorium RP prawa jazdy; 

1.3. szkody powstałej, gdy osoba kierującą była osoba nieupoważniona zgodnie z Umową lub OWN do prowadzenia pojazdu 

1.4. wyjazdu samochodem poza terytorium Polski bez zgody Wynajmującego; 

1.5. niedopełnienia obowiązków wymaganych przez ubezpieczyciela, skutkujących odmową wypłaty odszkodowania; 1.6. w przypadku, jeżeli kierowca zbiegł z miejsca wypadku 

1.7. innych szczególnych przypadków wynikających z ogólnych warunków umów ubezpieczeniowych lub z polis. 

1.8. przekroczenia dopuszczalnej prędkości lub ładowności, lub innego naruszenia przepisów o ruchu drogowym obowiązujących w miejscu wystąpienia kolizji lub wypadku drogowego; 

1.9. uczestnictwa w zawodach, rajdach, wyścigach, pokazach i innych tego typu imprezach; 

1.10. posłużenia się nieprawdziwymi danymi lub dokumentami w celu wynajęcia samochodu 1.11. nieprawidłowej eksploatacji samochodu, 

1.12. naruszeń przepisów prawa, 

1.13. niezabezpieczenia samochodu przed kradzieżą lub utratą, 

1.14. zniszczenia zarówno w środku jak i na zewnątrz, 

1.15. udostępnienia Przedmiotu umowy osobom trzecim. 

W w/w przypadkach szkody pokrywane są częściowo lub całkowicie przez Najemcę określone w warunkach TU. 

2. Najemca jest zobowiązany do przestrzegania zawartych w warunkach najmu postanowień, a w przypadku udostępnienia pojazdu - ponadto poinstruować osobę kierującą pojazdem (Użytkownika) o obowiązkach wynikających z ww. dokumentów - pod rygorem obowiązku Naprawienia Szkody. Treść aktualnych ogólnych warunków najmu dostępna jest na stronie www.goldencar.pl. 

3. W przypadku naruszenia Umowy najmu i wyrządzenia szkody, zgodnie z treścią kodeksu cywilnego, to na Najemcy spoczywa ciężar udowodnienia, że naruszenie Umowy, w tym warunków OWN, nastąpiło z przyczyn, za które nie ponosi odpowiedzialności. Dowody te stanowić może (katalog niewyczerpujący): pisemne oświadczenie sprawcy zdarzenia lub notatka urzędowa Policji z miejsca zdarzenia, w której zostaną szczegółowo opisane jego okoliczności lub dokumentacja postępowania przygotowawczego w przypadku kradzieży lub innych zdarzeń przestępnych. 

4. W przypadku zagubienia przez Najemcę, niezależnie od okoliczności, kluczyków samochodu, dowodu rejestracyjnego pojazdu, tablicy rejestracyjnej zostanie on obciążony opłatą dodatkową wskazaną w pkt VII poniżej.

5. W przypadku szkody/kolizji, która będzie naprawiania z OC innego uczestnika ruchu (sprawcy), Najemca nie ponosi kosztów związanych z niewykorzystaniem okresu najmu i innych kosztów. Najemca nie zostaje obciążony żadnymi kosztami, jednakże zobowiązany jest współdziałać z zakładem ubezpieczeń w zakresie niezbędnym do likwidacji szkody, w szczególności dostarczyć pisemny opis zdarzenia, kopię dokumentu uprawniającego do prowadzenia samochodu i dokumentu tożsamości. W przypadku kradzieży samochodu Najemca zobowiązany jest również niezwłocznie zwrócić kluczyki i dokumenty Wynajmującemu. W przypadku braku zgłoszenia szkody, wraz z pełną wymaganą dokumentacją wymaganą przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe, zostanie on obciążony w pełni kosztami szkody na zasadach wynikających z przepisów kodeksu cywilnego. 

6. Najemca jest odpowiedzialny za brak części i wyposażenia jak również wynikłą z jego winy szkodę na skutek niewłaściwego użytkowania i zabezpieczenia samochodu oraz utraty dokumentów. Naprawienie Szkody wynikłej z obowiązku zwrotu pojazdu w stanie niepogorszonym, następuje przez uiszczenie opłaty likwidacyjnej na poziomie 100% wartości szkody, oraz pozostałych opłat dodatkowych określonych w pkt. VII niniejszych OWN. W przypadku powstania szkody w wysokości wyższej niż wysokość opłaty wskazanej w pkt VII Wynajmujący może dochodzić odszkodowania uzupełniającego. Naprawienie szkody obejmuje m.in. przypadki: 

1.1. braków w wyposażeniu samochodu lub jego części opisanych w protokole przekazania samochodu oraz odszkodowaniem za ponadnormatywne zużycie samochodu wewnątrz lub na zewnątrz; 

1.2.szkód spowodowanych niewłaściwą eksploatacją samochodu lub zaniedbaniem Najemcy, a nie wynikających z ryzyk objętych polisą ubezpieczeniową (np. uszkodzone lusterka, popękane reflektory, drobne uszkodzenia elementów karoserii) 

1.3. szkód rzeczywistych, nie zgłoszonych z chwilą ich zaistnienia; 

1.4. likwidacji innych szkód oraz kosztami przywrócenia pojazdu do stanu odpowiadającemu normalnemu zużyciu; 

1.5. odszkodowania za utratę wartości pojazdu na skutek wypadku w razie, gdy przyczyna wypadku była zawiniona lub częściowo zawiniona przez Najemcę, osobę kierującą pojazdem, czy pasażera pojazdu. 

7. 1.1 Najemca może ograniczyć swoją odpowiedzialność (za naruszenie niniejszej Umowy) wynikającą z przepisów kodeksu cywilnego i obejmującą odszkodowanie za stratę i utracone korzyści, które pozostają w 

normalnym związku przyczynowym z zawinionym naruszeniem Umowy. 

1.2 Powyższe nie wyłącza możliwości poniesienia przez Najemcę odpowiedzialności na zasadach ogólnych wynikających z przepisów kodeksu cywilnego. 

8. W razie awarii samochodu Najemca ma obowiązek powiadomić o tym fakcie Wynajmującego. Wynajmujący podejmie próbę naprawy samochodu, a w przypadku unieruchomienia wynajmowanego pojazdu na okres dłuższy niż 24h zapewni w miarę możliwości samochód zastępczy (wyłącznie na terytorium Polski). Samochód zastępczy powinien w miarę możliwości mieć standard odpowiadający standardowi samochodu wynajętego. Udostępnienie samochodu zastępczego w miarę możliwości, nie nastąpi w razie: 

1.1. Wystąpienia choć jednego ze zdarzeń: utraty dowodu rejestracyjnego, polisy ubezpieczeniowej, kluczyków od samochodu, tablic(y) rejestracyjnej; 

1.2. Unieruchomienia lub awarii pojazdu poza terytorium RP; 

1.3. Uszkodzenia samochodu z winy, a także współwiny Najemcy lub osoby kierującej pojazdem; 

1.4. Szkód parkingowych i aktów wandalizmu, chyba, że uniemożliwiają one korzystanie z pojazdu, a za ich powstanie nie odpowiada Najemca; 

1.5. Przebicia opony, rozładownie lub uszkodzenie akumulatora. 

Podstawienie samochodu zastępczego, zależnie od lokalizacji, może trwać do 36h. Wynajmujący nie zapewnia aut zastępczych jeżeli auto jest wykorzystywane przez Najemcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i / lub poza terytorium RP. 

VII. KARY UMOWNE i OPŁATY DODATKOWE (nie dotyczy szkód likwidowanych z OC sprawcy): 1. Kary umowne: 

A. brak tablicy rejestracyjnej: 1 000 PLN 

B. przekroczenie terminu przeglądu, utrata gwarancji na pojazd z winy Najemcy (lub /i osoby kierującej pojazdem): 5 000 PLN

C. złamanie zakazu palenia tytoniu, korzystania z papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu, zażywania narkotyków w samochodzie: 1 000 PLN za każdy przypadek 

D. złamanie zakazu przewożenia zwierząt bez pisemnej zgody Wynajmującego: 1 000 PLN za każdy przypadek 

D1. przewóz nielegalnych imigrantów lub przewóz ludzi lub przewóz osób nie posiadających dokumentów pobytu na terytorium RP, Unii Europejskiej lub przewóz osób na pace pojazdu - 10 000 PLN 

E. holowanie innych pojazdów wynajętym samochodem oraz za używanie pojazdu niezgodnie z jego przeznaczeniem: 2000 PLN za każdy przypadek, 

F. udostępnienie pojazdu osobie nieuprawnionej do kierowania pojazdem: 5 000 PLN 

G. niedozwolone przemieszczenie pojazdu poza granice RP, wyjazd do EU: 10 000 PLN za każdy przypadek, 

G1.niedozwolone przemieszczenie pojazdu poza granice RP, wyjazd do: Obwód Kaliningradzki, Litwa, Białoruś, Ukraina i pozostałe kraje spoza Unii Europejskiej: 15000 PLN za dobę 

H. zwłoka w zwrocie pojazdu: 500 PLN za dobę, ale nie mniej niż 2 - krotność dziennej stawki najmu

I. szkoda powstała w trakcie najmu, również nierozliczana w ciężar polisy OC sprawcy: Udział własny* 

J. uszkodzenie, zgubienie lub utrata kluczyka, pilota od samochodu lub dokumentów: 3 000 PLN, Najemca pokrywa również zwrot kosztów transportu ww. przedmiotów do miejsca, w którym znajduje się pojazd; 

K. zwrot samochodu z nietrwałymi (tj. dającymi się usunąć w ramach standardowych procedur czyszczących stosowanych w profesjonalnych myjniach) plamami na siedzeniach tapicerce, w bagażniku: 500 PLN 

L. zatankowanie samochodu niewłaściwym rodzajem paliwa: 2 500 PLN 

M. demontaż, zamiana części samochodu lub dokonanie przeróbki, naprawy bez zgody Wynajmującego: 2000 PLN + koszt przywrócenia pojazdu do stanu pierwotnego** 

N. uszkodzenie lub utrata każdego kołpaka (za każdy kołpak): 200 PLN 

O. uszkodzenie felgi aluminiowej (za każdą felgę): 1 500 PLN 

P. uszkodzenie felgi stalowej (za każdą felgę): 500 PLN 

R. zgubienie biletu parkingowego wystawionego przez operatora parkingu: 250 PLN 

S. przedterminowe rozwiązanie umowy najmu z winy Najemcy – klienta indywidualnego: 1 000 PLN 

S1.przedterminowe rozwiązanie umowy najmu z winy Najemcy – najem długoterminowy: 1-miesięczny czynsz najmu pojazdu 

T. administracyjna za obsługę mandatu, kary administracyjnej lub opłat, o których mowa w pkt V ppkt 45 OWN, wystawionych poza granicami RP: 1 000 PLN + koszt rzeczywistego mandatu/kary administracyjnej 

U. administracyjna za obsługę mandatu, kary administracyjnej lub opłat, o których mowa w pkt V ppkt 45 OWN, wystawionych na terytorium RP: 500 PLN + koszt rzeczywistego mandatu/kary administracyjnej 

U1. odpowiedź na zapytanie ze strony Straży Gminnej, Straży Miejskiej, Policji, Urzędu Celnego, Inspekcji Transportu Drogowego i innych uprawnionych Służb i Urzędów: 150 PLN 

W. wykonanie kosztorysu naprawy pojazdu na życzenie klienta: 500 PLN*** 

Y. odbiór pojazdu z zagranicy z przyczyny leżącej po stronie Najemcy 4 PLN netto / km 

Z. uzupełnianie paliwa 100 PLN + koszt paliwa**** 

AA. zagubienie bądź uszkodzenie któregokolwiek z innych przedmiotów wskazanych w protokole zdawczo-odbiorczym – 1 000 PLN za każdą jedną rzecz; 

AB. używanie samochodu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem, w tym przede wszystkim udział w testach, wyścigach, rajdach, torach wyścigowych, itp. - 50 000 PLN za każdy przypadek; 

AC. ponadprzeciętne zużycie bieżnika – dopłata zgodnie z indywidualną wyceną wynajmującego na podstawie zużycia bieżnika; (tj. 0,1mm na każde 300km) - 100 PLN każde 0,1mm ponad normę na 1 oponę,

AD. udział w nielegalnych wyścigach (branie w nich czynnego udziału): 10 000,00 PLN za każdy przypadek, AE. nieopłacenia pojazdu z określonym dniem na umowie: 200 PLN + koszt najmu 

AF. porzucenie samochodu (nie oddanie go wynajmującemu w wyznaczonym miejscu): 10 000 PLN AJ. uruchomienie lub korzystanie z trybu launch control: 5 000 PLN 

AK. odbiór pojazdu z parkingu depozytowego: 1 000 PLN + koszty i opłaty z tym związane 

AL. spowodowanie kolizji: 2 500 PLN 

AM. spowodowanie wypadku: 10 000 PLN 

AN. spowodowania szkody komunikacyjnej: 500 PLN za proces likwidacji szkody w przypadku szkód zgłoszonych pisemnie Wynajmującemu, 1000 PLN za proces likwidacji szkód nie zgłoszonych pisemnie Wynajmującemu, 5000 PLN za proces likwidacji szkody w przypadku utrudnień ze strony Najemcy, w szczególności nie przesłanie Wynajmującemu wymaganych prawem oświadczeń co do okoliczności szkody, notatek policyjnych itd. 

AN1. za nie wezwanie policji na miejsce szkody, zdarzenia, szkody komunikacyjnej: 10 000 PLN AO. zatrzymanie przez organy państwowe dowodu rejestracyjnego z winy Najemcy: 1 000 zł 

AP. uszkodzenie paneli w kontenerze: 1 000 PLN /panel; Rozległe uszkodzenie plandeki: 5 000 PLN; Drobne rozcięcia i naderwania plandeki: 2 000 PLN 

AR. uszkodzenie szyby: 2 000 PLN / szt. 

AS. odcięcie zapłonu: 200 PLN 

AS1. zgłoszenie próby kradzieży /przywłaszczenia na policję - opłata administracyjna: 1 000 PLN AS2. zagłuszanie sygnału GPS: 10 000 PLN 

AS3. wizytacja miejsca zameldowania najemcy związana z nieodbieraniem lub wyłączeniem telefonów najemcy oraz utratą sygnału GPS auta: 5000 PLN 

AS4. zabranie samochodu spowodowane nieodbieraniem lub wyłączeniem telefonów najemcy oraz utratą sygnału GPS auta: 5 000 PLN + 5 PLN za każdy przejechany przez lawetę/załogę interwencyjną kilometr 

AS5. za bezumowne korzystanie kara wynosi: 1 000 PLN / za każdą dobę użytkowania pojazdu i naliczana jest dodatkowo do każdego czynszu, o którym mowa w umowie. W przypadku braku zwrotu samochodu w terminie określonym w umowie najmu, z innych powodów, wynajmujący ma prawo do naliczania kary umownej 500 zł za każdą rozpoczętą dobę opóźnienia w zwrocie auta. Za datę zwrotu przyjmuje się moment dotarcia auta do oddziału Wynajmującego. 

AT. wystawienie wezwania do zapłaty po przekroczeniu terminu płatności faktury lub noty obciążeniowej 200 PLN AU. za każdą dobę skrócenia okresu najmu pojazdu przez najemcę: 50% stawki czynszu najmu AW. przeładowanie auta ponad każde 100 kg - 1 000 PLN / 100 kg 

Kary umowne są obciążane NOTĄ OBCIĄŻENIOWĄ. 

Noty obciążeniowe wystawione na podstawie zawartej umowy mają termin płatności 7 dni. Po tym terminie podlegają egzekucji na takich samych zasadach jak faktury wystawione na usługi i sprzedaż towaru. 

Zapłata przewidzianych w niniejszych Warunkach Ogólnych Najmu kar umownych nie wyłącza dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych. 

2. Opłaty dodatkowe 

Czynności dodatkowe są wykonywane jedynie za pisemną zgodą Wynajmującego. 

1. Wydanie samochodu poza godzinami pracy - opłata za obsługę 100 PLN +VAT 

2. Wydanie samochodu w dzień świąteczny opłata za obsługę 150 PLN +VAT 

3. Zwrot samochodu poza godzinami pracy - opłata za obsługę 100 PLN +VAT

4. Zwrot samochodu w dzień świąteczny opłata za obsługę 150 PLN +VAT 

5. Zwrot samochodu w innym oddziale 500 PLN + VAT 

6. Podstawienie lub odbiór samochodu w innych miejscach 4 PLN/km liczone w obie strony 

7. Opłata za samochód zastępczy: 300 PLN + dostawa 

8. Opłata za czyszczenie tapicerki oraz wnętrza pojazdu: Od 500 PLN do 2 000 PLN 

9. Opłata za udostępnienie danych Policji (np. zdjęcie z fotoradaru): 250 PLN 

10. Opłata za usługę mycia pojazdu: małe auto: 100 PLN, duże auto: 150 PLN, bus: 200 PLN, dostawcze auto 400 PLN 

*udział własny jest to maksymalna kwota odpowiedzialności umownej Najemcy ze zdarzenie (wkład własny – szkoda); wysokość wkładu własnego– szkody jest określona na poziomie 10.000 zł; 

**opłata pobierana tytułem demontażu, zamiany części samochodu lub dokonania przeróbki, naprawy bez zgody Wynajmującego, stanowiąca koszty przywrócenia pojazdu do stanu pierwotnego zawiera podatek VAT w wysokości 23%; 

***opłata pobierana tytułem wykonania kosztorysu naprawy pojazdu na życzenie klienta zawiera podatek VAT w wysokości 23%; 

****opłata pobierana tytułem uzupełnienia paliwa w pojeździe, stanowiąca koszt uzupełnionego paliwa zawiera podatek VAT w wysokości 23%; 

Aktualny cennik wypożyczalni znajduje się na stronie www.goldencar.pl lub u obsługi wypożyczalni. W szczególnych przypadkach strony mogą ustalić inne warunki, oraz formy i terminy płatności. 

VIII. WYPOWIEDZENIE/ZERWANIE UMOWY NAJMU 

Umowa Najmu nie podlega wypowiedzeniu. Wynajmujący ma prawo do odstąpienia od Umowy Najmu bez zachowania okresu wypowiedzenia, w sytuacjach określonych powyżej oraz gdy: 

A. Najemca spóźnia się z zapłatą należności lub wstrzymuje płatność z tytułu umowy najmu lub należności z innej transakcji z Wynajmującym o więcej niż 3 dni. 

B. Wszczęte zostało postępowanie układowe lub upadłościowe wobec Najemcy. 

C. Z okoliczności wynika (np. czynności egzekucyjne, protesty weksli, itp.), że Najemca nie będzie w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań wobec Wynajmującego. 

D. Najemca nie wykonuje swoich obowiązków umownych, a w szczególności nie używa należycie Pojazdu lub oddaje ją w używanie osób trzecich bez zgody Wynajmującego. 

E. Umowa uważana jest za rozwiązaną przez Wynajmującego z winy Najemcy gdy: opóźnienie w płatnościach czynszu przekracza 10 dni lub Najemca nie udostępnia Pojazdu na żądanie Wynajmującego lub brak kontaktu pod wskazanym adresem i telefonami z Najemcą lub też brak zwrotu Samochodu Wynajmującemu w wyznaczonym terminie oraz brak możliwości odzyskania Pojazdu. 

F. Brak zwrotu Samochodu lub kontaktu z Najemcą w ciągu 3 dni, pomimo podjętych prób, stanowić będzie podstawę do traktowania takiego stanu rzeczy jako przywłaszczenia Samochodu przez Najemcę i zgłoszenia stosownego zawiadomienia do organów ścigania (w tym na policję i do prokuratury) oraz wystawienie not obciążających za utracony sprzęt i utracone korzyści, powodując skutki prawne i finansowe. 

IX. REKLAMACJE 

1. Reklamacje należy kierować listownie na adres siedziby Wynajmującego wskazany w pkt. 1 lub na adres e-mail: reklamacje@goldencar.pl 

2. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania przez Wynajmującego zgłoszenia reklamacyjnego. Do terminów rozpatrzenia reklamacji nie wliczają się terminy doręczenia korespondencji przez operatora pocztowego lub serwis poczty elektronicznej. 

3. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Najemca zostanie poinformowany elektronicznie, poprzez wysłanie wiadomości e mail na adres mailowy wskazany przez Najemcę - jeżeli reklamacja wpłynęła e-mailem lub listownie na adres pocztowy wskazany przez Najemcę- jeżeli reklamacja wpłynęła listownie.

X. PRYWATNOŚĆ I POUFNOŚĆ 

1. Dane osobowe podane przez Najemcę przetwarzane są przez Pentagon Strategy Sp. z o.o. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z polityką prywatności, w szczególności przez okres wykonywania umów i zobowiązań, okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa oraz okres przechowywania dokumentów dla celów podatkowych i rachunkowych. Polityka prywatności jest dostępna na stronach internetowych Pentagon Strategy Sp. z o.o. (adres www.goldencar.pl), a Najemca otrzymuje od Pentagon Strategy Sp. z o.o. informację o zasadach przetwarzania danych osobowych na podany adres email lub wraz z niniejszymi OWN. Najemca oświadcza, że wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych do celów związanych z działalnością gospodarczą Wynajmującego. 

XI. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ 

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: 

https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. 

2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. 

3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora). 

4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: 

https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php). 

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 

1. Wszelkie spory, wynikłe na tle realizacji umowy najmu pojazdu, strony zobowiązują się rozwiązać w pierwszej kolejności polubownie. W przypadku braku osiągnięcia porozumienia i konieczności skierowania sprawy na drogę sądową, sądem właściwym będzie każdorazowo sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Wynajmującego. 

2. Strony zobowiązują się niezwłoczne do zawiadamiania o zmianie adresu do doręczeń, pod rygorem uznania oświadczeń i pism kierowanych na dotychczasowy adres za doręczone, z zastrzeżeniem, że nie ogranicza to realizacji praw przysługującym konsumentom. 

3. Domyślną formą dokumentowania transakcji jest przesyłanie faktur. Faktury i inne dokumenty będą udostępnianie w formie elektronicznej. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie akceptację na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług. Dla zapewnienia autentyczności pochodzenia faktur w rozumieniu odrębnych przepisów, faktury będą udostępniane w formie elektronicznej na podany adres e-mail. Dla zapewnienia integralności treści faktur w rozumieniu odrębnych przepisów, faktury udostępniane w formie elektronicznej będą generowane jako pliki w formacie PDF (PortableDocument Format), zabezpieczone w sposób uniemożliwiający zmianę danych faktury. 

4. Najemca oświadcza, że zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Najmu - OWN i akceptuje je w całości oraz, że: 1.1. Podane przez niego dane są zgodne ze stanem rzeczywistym; 

1.2. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych; 

1.3. Otrzymał informację o zasadach przetwarzania danych osobowych;

1.4. Posiada wymagane uprawnienia pozwalające na kierowanie pojazdem, a w szczególności, że nie jest pozbawiony na mocy orzeczenia sądu lub kompetentnego organu, prawa kierowania pojazdem mechanicznym; 

1.5. Nie toczy się przeciwko niemu żadne postępowanie mogące doprowadzić do pozbawienia go uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym. 

Inne uzgodnienia lub uzupełnienia w/w warunków wymagają formy pisemnej. 

5. Umowę wraz z Warunkami, sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z tego 1 dla Wynajmującego i 1 dla Najemcy lub Użytkownika. 

6. Najemca wyraża zgodę na przesyłanie not obciążeniowych oraz informacji o mandatach, wezwaniach w formie elektronicznej. 

7. Niniejsze Ogólne Warunki, stanowiące integralną część, z nierozerwalnie związaną Umową Najmu Samochodu, uznaję jako: 

Przeczytane i akceptuję ich treść składając podpis pod Ogólnymi Warunkami Najmu oraz użytkowania pojazdu a także zapoznałem się z treścią ogólnych warunków najmu lub użytkowania pojazdu.


  • GoldenCar™
  • Flota
  • Zostań Partnerem
  • Otwórz Franczyzę
  • Blog
  • Kariera
  • Kontakt
Facebook Golden Car
Instagram Golden Car
TikTok Golden Car
Polityka prywatności

©Goldencar 2022 - 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone | Realizacja: xProject


Odwiedź naszą stronę internetową
This website uses cookies
We use cookies to make sure that our website works correctly and that you have the best experience possible. By accepting, you agree to our use of such cookies.

Niezbędne ciasteczka są konieczne do funkcjonowania strony i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Zazwyczaj są one ustawiane w odpowiedzi na Twoje działania, które sprowadzają się do próśb o usługi takie jak ustawianie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Możesz ustawić w swojej przeglądarce blokadę lub ostrzeżenia o tych ciasteczkach, natomiast niektóre elementy strony nie będą wtedy działać. Te ciasteczka nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.


Ciasteczka funkcjonalne pozwalają naszej stronie zapewniać zwiększoną funkcjonalność i personalizację. Mogą być ustawione przez nas lub zewnętrznych dostawców, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, to niektóre lub wszystkie te usługi mogą działać nieprawidłowo.


Ciasteczka targetujące mogą być ustawione na naszej stronie przez naszych partnerów reklamowych. Mogą zostać wykorzystane przez te firmy, aby zbudować profil Twoich zainteresowań i pokazywać Ci bardziej dopasowane reklamy na innych stronach. Wspierają one nasze działania marketingowe I pomagają mierzyć ich skuteczność. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek zobaczysz mniej dopasowane reklamy.


Ciasteczka wydajnościowe pozwalają nam zliczać odwiedziny i źródła ruchu na stronie, dzięki czemu możemy mierzyć i ulepszać działanie naszej strony. W ten sposób możemy określić, które strony są najbardziej lub najmniej popularne i zaobserwować jak użytkownicy poruszają się po nich. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, nie będziemy wiedzieć kiedy odwiedzasz naszą stronę i nie będziemy w stanie analizować jej wydajności.


Ciasteczka nieskategoryzowane to ciasteczka, które nie zostały przypisane do żadnej kategorii ze względu na typ lub przeznaczenie.